Jocul 9 - Marea bătălie de la Fracţiopole ( 2 jucători de 6+ ani )
Utilizaţi: 2 zaruri D6 1-6, 1 zar 0-9 albastru, 5 zaruri D6 cu fracţii, 5 zaruri D8 cu fracţii, 4 beţisoare colorate.
Pregătirea jocului
Vă ȋmpărţiţi ȋn 2 echipe, fiecare echipă având o armată de soldăţei pedeştri (zarurile cu fracţii D6) şi călăreţi (zarurile cu fracţii D8). Formaţi din beţişoare o linie, care va fi linia de demarcaţie a celor 2 armate.
În plus fiecare echipă va avea câte un zar D6 (1-6) care va mări puterea de atac sau de apărare a unui soldat ȋn luptă.
Repartizaţi zarurile fiecărei echipe, astfel:
Echipa A va avea 3 Soldaţi pedeştri şi 2 Călăreţi plus zarul
Echipa B va avea 2 Soldaţi pedeştri şi 3 Călăreţi.
Călăreţii sunt zarurile D8 cu fracţii (cele ascuţite).
Fracţia scrisă pe zar după aruncare arată la numitor puterea de atac şi la numitor puterea de apărare. Călăreţii dau primii lovitura de atac.
Soldaţii pedeştri sunt zarurile D6 cu fracţii (cele cubice).
Fracţia scrisă pe zar după aruncare arată la numărător puterea de atac şi la numitor puterea de apărare.
Soldaţii pedeştri pot ataca individual centrul de comandă advers şi se pot apăra individual sau ȋmpreună, câte doi, adică puterile de atac se adună dar şi puterile de apărare se adună.
Ambele echipe ȋşi aliniază călăreţii şi soldaţii pedeştri de o parte şi de alta a liniei de demarcaţie.
Fiecare armată are un centru de comandă (pionul de culoarea aleasă, cu rezistenţa de 12 puncte. Va câştiga armata care va aduce centrul de comandă advers la 0 puncte.
Desfăşurarea jocului
Daţi cu zarul albastru şi echipa care are numărul mai mare ȋncepe.
Notă: În acest joc nu se atacă "soldaţii" adverşi ci centrul de comandă al armatei, reprezentat de pionul echipei adverse.
Echipa care ȋncepe atacă cu câte zaruri doreşte (cel puţin unul) centrul de comandă advers. Zarurile desemnate pentru atac sunt avansate mai aproape de linia de demarcaţie.
Echipa care se apără procedează la fel, dar ȋn plus va trebui să indice cum ȋşi repartizează zarurile ȋn apărare, adică ce soldaţi atacanţi vor fi blocaţi de apărători şi cum. (vezi figura)
Lupta. (vezi exemplul de mai jos)
Un soldat atacant va trebui să se lupte cu soldatul sau soldaţii care l-a(u) blocat.
Puterea de atac (numărătorul fracţiei) a soldatului atacant se va exercita asupra puterii de apărare (numitorul fracţiei) a soldatului sau soldaţilor care l-au blocat. Dacă sunt 2 soldaţi ȋn apărare şi un atacant, atacantul va decide cât din puterea lui de atac se va duce spre primul apărător şi cât spre al 2-lea apărător.
Dacă puterea de atac a soldatului atacant este mai mare sau egală cu puterea de apărare a soldatului apărător, atunci acesta este scos din joc, dar nu ȋnainte ca să dea şi el o lovitură atacantului.
Dacă lovitura dată de apărător asupra atacantului este mai mare decât puterea de apărare a atacantului, atunci atacantul este scos din joc.
Există ȋnsă o excepţie: dacă soldatul atacant este Călăreţ, acesta va ataca primul şi va elimina soldatul care se apără fără ca acesta să mai poată da şi el o lovitură Călăreţului. Efectul se numeşte Prima Lovitură (First Strike).